Center for Humane Technology néven hoztak létre szövetséget olyan tech-szakértők, akik egykoron, a korai időszakban a Google és a Facebook alkalmazottai voltak. Arra akarják felhívni a figyelmet, hogy az okostelefonok és a közösségi oldalak miféle veszélyeket hordoznak magukban.

Az egyik fő hangsúly a függőségi veszélyek bemutatása lenne, többek között 55 ezer amerikai iskolába akarnak majd eljutni kampányukkal, ami erre figyelmeztet. Eddig több mint hétmillió dollárt szedtek össze erre a célra. A kezdeményezéshez csatlakozott a nonprofit Common Sense Media vállalat, mely több mint 50 millió dollár értékű reklámidővel és műsorsávval rendelkezik különféle csatornákon, amit erre a célra használnának fel. A cél többek között az, hogy a diákokat, tanárokat és szülőket is felvilágosítsák azzal kapcsolatban, hogy a közösségi oldalak túlzott használata milyen problémákhoz vezethet.

Az utóbbi évek technológiai újításainak hatása a fiatalokra az elmúlt hónapok kiemelt témája lett. Januárban két ismert Wall Street-i befektető kérte arra az Apple-t, hogy indítsanak vizsgálatot azzal kapcsolatban, hogy milyen hatással vannak a termékeik a fiatalok fejlődésére. Amikor pedig a Facebook nemrég bejelentette, hogy gyerekek számára fejlesztett üzenetküldő szolgáltatást indít, szakértők sora tiltakozott a terv ellen.

Mint a New York Times cikke megjegyzi, a Szilícium-völgyben sokáig az volt az alapállás, hogy a legnagyobb vállalatok egykori és jelenlegi vezetői nem becsmérelték nyilvánosan egymást, a felszínen béke uralkodott. Ez azonban most alapvetően változott meg, egyre többen rontanak neki a Facebooknak, illetve időnként a Google-nek is, mert szerintük a közösségi oldalak szétszakítják a társadalom szövetét.

A mostani szövetségbe olyan egykori vezetők csatlakoztak, mint Sandy Parakilas, a Facebook egykori operatív menedzsere, Lynn Fox, az Apple és a Google egykori kommunikációs igazgatója, Dave Morin, korábbi Facebook-igazgató, a Facebook Like-gombját megalkotó Justin Rosenstein vagy Roger McNamee, a Facebook egyik korai befektetője.

A csoport egyik első lépéseként egy weboldalt hoznak létre, melyen szoftverfejlesztők és mérnökök ellenőrizhetik, hogy mi is az, amin dolgozniuk kell, azaz különféle technológiák egészségre gyakorolt hatásáról lehet majd információkat olvasni.

A Common Sense alapítója, Jim Steyer szerint komoly képmutatás jellemzi a legnagyobb techvállalatok vezetőit. Az Apple igazgatója, Tim Cook például nemrég arról beszélt a Guardiannak, hogy nem engedné, hogy az unokaöccse közösségi oldalakat használjon, míg a Facebook befektetője, Sean Parker azt mondta, hogy csak a jóég tudja, mit tesznek ezek az oldalak a gyerekek agyával.

A csoport ezért lobbizni is akar a törvényhozásban, olyan jogszabályokért, melyek például előírnák, hogy készüljenek kutatások a technológia gyerekekre gyakorolt hatásáról.

A Facebook korai befektetője, McNamee arról beszélt a Timesnak, hogy azért csatlakozott a projekthez, mert megrémítette, hogy mit segített létrehozni. És szerinte most itt a lehetőség, hogy helyrehozza, amit egykor elrontott.

Az egykori Facebook-vezető, Chamath Palihapitiya nemrég még sarkosabban fogalmazott, amikor arról beszélt, hogy „egy dolgot tehetsz, nem használod azt a szart”.

Arról, hogy a túlzásba vitt Facebook-használat milyen hatással lehet a mentális egészségedre, itt írtunk részletesen. Arról pedig, hogy milyen trendek és jövőképek vannak a legnagyobb techcégek környékén, ebben a cikkben.

Forrás: 444

A kezdeményezés weboldala: http://humanetech.com/

Reklámok